MagnetFactory.ir

خرید آهن ربا مستقیماً از کارخانه
sales@magnetfactory.ir
۰

چرا ستانلس استيل (فولاد ضد زنگ) به آهنربای نئودیمیم نمی چسبد؟

وقتی در مورد ستانلس استيل فکر می کنیم، یک تصور فوری داریم - لوازم آشپزخانه، ابزار پزشکی و اجزای مکانیکی تجهزات. ولی به احتمال زیاد تقریباً به هر کجا که نگاه می کنیم چیزی ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا همان ستانلس استيل خواهیم یافت. در حالی که ستانلس استيل به دلیل مقاوم بودن در برابر خوردگی، قوی بودن و زیبایی شناخته شده، یکی از ویژگی هایی این فولاد خاصیت مغناطیسی آن است.

 

چرا این نوع فولاد مغناطیسی نیست؟

حقیقت این است که برخی از ستانلس استيل ها مغناطیسی هستند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. ستانلس استيل معمولاً به عنوان یک نوع ماده واحد در نظر گرفته می شود، اما در متالورژی، ستانلس استیل در واقع گروهی از فلزات با کیفیت ها و ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند. مفید هست که ستانلس ستيل را به عنوان نوعی اصطلاح عمومی بر اساس ترکیب شیمیایی فولاد در نظر بگیریم.

 

 

 

 

 

چگونه یک فولاد به عنوان ضد زنگ طبقه بندی می شود؟

آلیاژهای فولادی با حداقل 10.5 درصد کروم در دسته ضد زنگ قرار می گیرند.

کروم ویژگی های خاصی را به فولاد می دهد، از جمله مقاومت استثنایی در برابر خوردگی. این کیفیت چیزی است که ضد زنگ بودن این فولاد را به آن می دهد. همچنین به فولاد اجازه می دهد تا پس از خراشیدگی یا آسیب دیدگی خود را ترمیم کند که بر خلاف فولادهای آبکاری شده است که اغلب خراشیده می شوند و این خراش ها در نهایت منجر به خوردگی فولاد می شود.

میلگرد شش ضلعی آلیاژ 304 ستانلس استيل

چی یک شی فولادی را مغناطیسی می کند؟

برگردیم به ویژگی مغناطیسی بودن. در فولاد مغناطیسی بودن یا نبودن آن به ریزساختار آن بستگی دارد. ستانلس استيل های پایه ای دارای ساختاری هستند به نام ساختار "فریتی" (ferritic). این ساختار فریتی به آنها قدرت مغناطیسی بودن را میدهد. محتوای کروم را به خاطر دارید؟ این افزودن کروم است که منجر به ساختار فریتی می شود و در مقابل آن افزودن نیکل فولاد را غیر مغناطیسی می کند. در ستانلس استيل هایه "آستنیتی" که درصد کمتری از کروم وجود دارد و نیکل هم وجود دارد فلز غیر مغناطیسی می شود.

همچنین به دلیل اینکه عامل تعیین کننده مغناطیسی بودن ریزساختار است, ستانلس استيل مارتنزیتی (که دارای ریزساختار فریتی هست) مغناطیسی هست. ستانلس ستيل آستنیتی حاوی نیکل و غیر مغناطیسی هست.

ستانلس استيل آستنیتی، شامل گریدهای 304 و 316 می شود که غیر مغناطیسی هستند زیرا آهن با نیکل، منگنز، کربن و نیتروژن آلیاژ شده است.

ستانلس استيل مارتنزیتی، شامل گریدهای 430 و 434 می شود و به دلیل ساختار اتمی بنیادی خود که دارای غلظت بالایی از آهن همراه با کروم، مولیبدن و سیلیکون است، مغناطیسی هستند.

شما با آهنربا های نئودیمیومی که ما در مگنت فکتوری ارائه می دهیم می توانید فولاد های اطراف رو تست کنید و بدانید که کدام مارتنزیتی و آستنیتی است. شرکت های تولید کننده ستانلس ستيل از آهن ربا به عنوان بخشی از فرآیند کنترل کیفیت خود استفاده می کنند که در آن از گرید های آلیاژ تولید شده تست می شود.

۵
از ۵
۲۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش