MagnetFactory.ir

خرید آهن ربا مستقیماً از کارخانه
sales@magnetfactory.ir
۰

آهنربای نعل اسبی چگونه کار میکنه؟

 

آهنرباهای نعل اسبی یکی از نمادین ترین، معروف ترین و قابل تشخیص ترین اشکال آهنربایی هستند، اما آیا می دانید آهنربای نعل اسبی چگونه کار می کند؟ اگر نه، نگران نباشید که مگنت فکتوری پاسخ را دارد.

آهنرباهای نعل اسبی به دلیل ترکیب موادی که دارند آهنرباهای دائمی هستند (permanent magnet)، زیرا دائماً یک میدان مغناطیسی در خود و در ناحیه اطراف خود ایجاد می کنند.

 

 

 

 

مانند هر آهنربایی، آهنربای نعل اسبی دارای دو قطب مغناطیسی شمالی و جنوبی است. هر دوی این قطب ها کشش گرانشی قوی بر روی مواد فرومغناطیسی مانند کبالت، نیکل و آهن اعمال می کنند.

این دو قطب نزدیک به هم هستند و مسیر مستقیم تری برای خطوط شار (flux lines) ایجاد می کنند که میدان مغناطیسی را بین دو قطب متمرکز می کند. این بدان معنی است که می توان مواد فرومغناطیسی بیشتری را جذب کرد.

 

نیروی کشش آهنربای نعل اسبی چیزی است که مواد فرومغناطیسی را به آهنربا جذب می کند و آن را در جای خود نگه می دارد. هر چه نیروی کشش بزرگتر باشد، مواد بیشتری می تواند جذب کند زیرا نیروی کشش به محدودیت قدرت نگهدارنده آهنربا مربوط است.

این فرآیند به دلیل ساختار اتمی فلزات است. هنگامی که آهن با آهنربا برخورد می کند، اجزای اصلی آن با همتایان قطب آهنربا هماهنگ می شوند. بنابراین، قطب شمال هر اتم آهن به سمت قطب جنوب آهنربا حرکت می کند و بالعکس، اثر آن را می توان در جاذبه مغناطیسی بین این اجسام مشاهده کرد.

۵
از ۵
۱۵ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش