MagnetFactory.ir

خرید آهن ربا مستقیماً از کارخانه
sales@magnetfactory.ir
۰

معرفی انواع آهنربا : مگنت نیودیمیومی

 

اول اینکه نیازی نیست شما دانش کامل در مورد انواع آهنربا را داشته باشید و با یک دید کلی می توانید در مورد آهنربای مورد نیاز خود آگاهانه تصمیم گیری کنید. همچنین پست های وبلاگ دیگری در مورد آهنرباهای ساماریوم کبالت و آهنرباهای فریتی برای درک بهتر وجود دارد.

 

 

 

 

آهنرباهای دائمی به 4 دسته کلی تقسیم می شوند:

1- نیودیمیوم (NdFeB)

2-ساماریوم کبالت (SmCo)

3- النیکو (Alnico)

4- فریت یا سرامیک (Ceramic/Ferrite)

این بلاگ پست برای معرفی و بررسی دسته اول، آهنربای نیودیمیومی (NdFeB) است

 

این دسته از آهنرباها از عناصر خاکی کمیاب (rare earth elements) ساخته شده اند.

 

مگنت نیودیمیومی دارای "شدت میدان وادارندگی"  (magnetic coercivity) بالایی است. Coercivity معمولاً در واحدهای اورستد یا آمپر/متر اندازه گیری می شود و با سمبل HC نشان داده می شود. به زبان ساده HC توان یک ماده فرومغناطیسی برای مقاومت در مغناطیس زدایی (de-magnetize) شدن در برابر یک میدان مغناطیسی دیگر است. با توان HC بالاتر توان بیشتری برای دیمگنت کردن آهنربا نیاز است و آهنربا "سگ جون" تر است.

یک دیوار سپری وایکینگ را تصور کنید. HC نیروی خارجی مورد نیاز برای شکستن سازه مغناطیسی (دیوار سپری) است. این دیوار سپری در آهنرباهای فریتی بسیار ضعیف میباشند (سپرها نرم هستند) در حالی که آهنرباهای نئودیمیومی تشکیل قوی تری دارند (سپرها سخت هستند)

 

مگنت نیودیمیومی انرژی بالایی دارد (high product energy). این نوع از آهنربا دائمی حاوی عناصر خاکی کمیاب و محصولی پرانرژی میباشد. داشتن بیش از 385 کیلوژول بر متر مکعب یا 48 MGOe انرژی در مگنت نیودیمیومی بسیاری از کاربردهای فنی جدید را امکان پذیر می کند. کیلوژول و MGOe هر دو احد های انرژی هستند.

قدرت بیشتر مگنت = کاربری در سایز کوچکتر

 

با این داشته، مگنت های نیودیمیومی در ابعاد و اندازه های کوچک تری نسبت به انواع دیگر آهنربا به ما خروجی میدهند. مگنت فکتوری با بهره گیری از این توانایی در دسته "میکرو آهنربا" ، مگنت های کوچکی در سایز 2*2D و 1*D3 میلی متر (D=diameter)  به بالا ارایه میدهد. ما در سایت دیسک مگنت های نیودیمیومی با قطر کمتر از 5 میلی متر را به عنوان آهنربای ریز یا "میکرو مگنت" دسته بندی می کنیم.

 

داشتن عناصر خاکی کمیاب در مگنت های نیودیمیومی آنها را هم قوی میکند و هم گران ولی به واسطه قابلیت آبکاری طلا، نیکل، روی و مس این نوع مگنت قابلیت استفاده در انواع کاربرد ها را دارد. این نوع آهنربا جزء قوی ترین نوع آهنربا از لحاظ چگالی شار و مقاومت در مغناطیس زدایی است.

۵
از ۵
۲۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش